Sterk lagmoral ga tre nye poeng!

[event_details id=»943″ align=»none»]

Vi møtte Kråkerøy 3 en meget varm ettermiddag på Blomsterøya den 16. august. Etter seier mot Borgar 2 ønsket vi så klart å følge opp med tre nye poeng og befeste vår målsetning for sesongen om topp fire.

Kampen startet meget godt fra vår side. Det var tempo og løpsvilje og pasningene satt (som regel) der de skulle. Allerede etter fem minutter tar vi ledelsen 1-0. Det er Andrés som først gjør en eminent jobb på midtbanen og spiller en utsøkt stikker til Glenn i bakrom. Glenn forsøker å skru ballen forbi keeper med utsiden av foten, keeper redder først med en benparade, men heldigvis for oss spretter ballen i beina til Joakim (Västford) som kan sette ballen i åpent mål. Vi fortsetter å ha en del godt spill i videre 20 minutter, men etter dette mister vi totalt momentum og rent spillemessig er det ingenting som fungerer. Selv om vi hindrer Kråkerøy til å komme til de største sjansene, makter vi ikke å ha flere enn 2-3 trekk i laget før vi mister ballen. Da er det vanskelig å spille god fotball…

Vår 1-0 ledelse står seg til pause. I hvilen er det ikke tvil om hva vi må rette på; større presisjon i avleveringene og færre direkte pasninger rett i bakrom fra forsvaret. Enkelt og greit.

Det viser seg at det ikke skal være så enkelt og greit… Kråkerøy får sin utlikning etter 15 min av 2. omgang etter at vi fortsetter vårt svake spill fra 1. omgang. Kråkerøy kommer rundt på vår høyre side og legger lavt inn foran mål, der får vi ikke klarert skikkelig og Kråkerøy setter ballen fra skrått hold i mål bak Stefan og 1-1 er et faktum. Etter dette fortsetter kampen med mange dueller og lite spill fra begge lag. Til tider er det ampert og en del stygge taklinger og sene involveringer setter dessverre sitt preg på kampen. Vi blir samtidig baktunge og til tross for at Kråkerøy ikke kommer til så veldig mange sjanser, kan man føle at det ligger en scoring i lufta for Kråkerøy. Det er derfor helt ubeskrivelig deilig da vi bestemmer oss for å sette i gang tidenes angrep i 7. divisjon. Med et kvarter igjen av kampen kjemper Dima godt sentralt på midtbanen og vinner ballen. Han fører noen meter før han ser Glenn komme på løp ute til høyre. Glenn tar med seg ballen mot dødlinja og legger ballen inn foran mål hvor Dima har fulgt opp sin egen pasning og kommer i 110 på bakerste stolpe. Med en utsøkt stupheading setter han ballen i mål bak Kråkerøys keeper. 2-1 og for et fantastisk mål og angrep! Etter scoringen virker det som lufta går litt ut av Kråkerøy og vi begynner å få tilbake banespillet igjen. Med 5 minutter igjen av matchen setter vi den avgjørende scoringen. Mailson har kommet som et friskt pust inn fra benken og vinner ballen fra en av Kråkerøys forsvarere. Han setter opp Joakim (Västford) alene med keeper. Joakim gjør ingen feil, runder keeper, og setter ballen nok en gang i åpent mål.

Kampen ebber ut med seier 3-1 og deilige nye tre poeng til oss. Kampen bar preg av dårlig presisjon, men med en fantastisk lagmoral som dette og hvor vi aldri gir oss er det fullt fortjent at vi tar med oss tre poeng hjem til Nylende.

I neste kamp møter vi Lande/FKSS 2 23 på Sparta Kunstgress. Kampen spille 23. august kl. 18.30.

 

[event_results id=»943″ align=»none»]

[event_performance id=»943″ align=»none»]

Seier i første seriekamp for høsten

[event_details id=»923″ align=»none»]

Etter et par uker med gode treningsøkter etter sommerferien var det klart for seriekamp mot Borgar 2. Det hele endte til slutt i en deilig 4-2 seier i vår favør.

De første 10-15 minuttene av 1. omgang er det tydelig at det er en stund siden forrige kamp. Vi fremstår som rustne og sliter med å flytte lagdelene samlet og hurtig nok. Det ender med store avstander i lagdelene og vi blir tynne i angrep, samtidig som vi blir baktunge i forsvar. Det er dermed Borgar som åpner med scoring etter et hardt og godt frispark fra ca. 25 m. Noen minutter senere får vi en gavepakke fra Borgars keeper som sender et utkast rett i beina på Rune, han lobber ballen flott inn over keeper fra rundt 20 m og vi får utlikningen vi trenger.

nylende-borgar2-2

Ikke lenge etterpå er Rune nok en gang sentral da han slår en feiende flott corner inn på pannebrasken til Gislo som stanger oss rett i ledelsen. Dette var det vi trengte for å få fart på beina igjen. Omgangen fortsetter med flere sjanser til både Borgar og oss og kampen står på dette tidspunkt og vipper begge veier.

nylende-borgar2-3

Det er allikevel vi som tar et nytt stikk, og hvem andre enn Rune er på plass nok en gang? Etter et mislykket skuddforsøk fra min side, spretter ballen i beina på Rune som regelrett klinker ballen i tverrliggeren og i mål. 3-1! Det resultatet står seg også omgangen ut.

nylende-borgar2-4

Til tross for en 3-1 ledelse, er vi ikke fornøyd med hvordan vi har fremstått i første omgang. Borgar var farlig frempå ved flere anledninger og vi måtte heve oss til 2. omgang om vi skulle klare å dra dette i land. Høyere press, større intensitet i duellene og samle lagdelene var målet for 2. omgang.

Også 2. omgang blir en omgang hvor det er flere sjanser til begge lag. Et kvarter ut i omgangen reduserer Borgar til 2-3 etter innlegg og en flott heading av en Borgarspiller. Nå er det virkelig kamp igjen og Borgar presser på for å utlikne. Men Stefan har nå bestemt seg for at nok er nok og varter opp med flere eksepsjonelle redninger og involveringer og holder oss i så måte inne i kampen. Stefan er Man Of The Match denne kvelden.

Etter 25 min. får vi en corner etter et fint oppbygd angrep. Dima er tilrettelegger og svinger den inn på foten til Andrés som slenger ut bredsiden/utsiden/vrist og legger den i utagbart i hjørnet. 4-2 og hvilken forløsende scoring!

nylende-borgar2-5

Etter en fantastisk innsats av samtlige 18 mann blir det ingen flere mål til noen av lagene og vi kan innkassere de første tre poengene for høstsesongen. Det smaker vanvittig deilig som alltid! Nå «reiser» vi til Kråkerøy i neste match for ny seriekamp om syv dager. Vi gleder oss!

 

[event_results id=»923″ align=»none»]

[event_performance id=»923″ align=»none»]

0-7 i sekken mot Hvaler

[event_details id=»846″ align=»none»]

Vi hadde håpet å gi Hvaler en god del mer kamp enn det vi presterte denne tirsdags kvelden, men Hvaler ville mer enn oss fra første spark på ballen. De hadde også mer kvalitet i alle ledd og var hakket hvassere i alle posisjoner. Selv om sju baklengs svir vel mye, var det ingen tvil om at seieren var fullt fortjent.

Dette var siste kamp før ferien og vi blir stående med 13 poeng. Alt i alt er vi sånn passe fornøyd med første del, men håper å ta sparke enda mer fra oss i den andre halvdelen. Med gode treninger gjennom sommeren og folk på trening så skal vi danne grunnlaget for å gi alle lag kamp om poengene utover sensommeren og høsten. Vi gleder oss til fortsettelsen!

 

nylende-hvaler-2 nylende-hvaler-3  nylende-hvaler-4 nylende-hvaler-5nylende-hvaler-6

 

[event_results id=»846″ align=»none»]

[event_performance id=»846″ align=»none»]

 

Ny trepoenger i boks!

[event_details id=»831″ align=»none»]

Det ble seier i dagens oppgjør mot Sarpsborg FK 3 på Kurland Kunstgress. Etter mål i 1. omgang av Joakim Gislo og Rune Solbrekke går vi til pause med ledelse 2-1. Denne stillingen står seg også ut 2. omgang og vi tar tre nye viktige poeng!

Nå står Hvaler for tur i siste kamp før ferien. Vi gleder oss til å gi de kamp helt inn til døra! 🙂

 

[event_results id=»831″ align=»none»]

[event_performance id=»831″ align=»none»]

Seier mot Fredrikshald 2 i stekende varme

[event_details id=»816″ align=»none»]

I stekende sol stod Fredrikshald 2 på motsatt banehalvdel torsdag 2/6 kl. 20.00.

Før kampen bestemte vi oss for å gå høyt ut og sette press på Fredrikshald fra første spark på ballen. Vi skulle gå ut i 110! Ganske raskt får vi også uttelling for dette. Roar serverer en lekker ball i bakrommet, keeper er på halvdistanse og undertegnede får en enkel jobb med å sette ballen forbi og i åpent mål. 1-0 allerede etter 5 minutter.

nylende-fredrikshald2-2

Vi fortsetter med et relativt godt spill og innsats i 10-15 minutter til og kommer til en del gode sjanser uten at det blir uttelling av den grunn. Varmen begynner allerede å sette sitt preg og tempoet er meget lavt fra begge lag. Foruten en kjempeavslutning på hel volley av Mailson som går rett i stolpen, er det lite som skjer. Bakover har vi full kontroll og nekter Fredrikshald noen sjanser, foruten én.. og det blir mål, 1-1. Men det resultatet står seg ikke så lenge, etter litt klabb og babb innenfor feltet til Fredrikshald, havner til slutt ballen hos Iver. At han banker ballen i mål er vel en sterk overdrivelse, men på en eller annen måte finner den veien langs bakken forbi både keeper og en Fredrikshald-spiller. 2-1! Dette står seg også til pause.

I pausen blir vi enige om å sette vårt preg på midtbanen. Vi slår for mange lange baller i bakrom, og det gjør at det blir mye strekk i laget vårt. Planen er nå å holde mer i ball, bruke midtbanen og spille oss fremover som et lag.

Men, vi klarer ikke sette vårt preg slik vi ønsker i 2. omgang heller. Vi sliter med å få tak i ballen, og når vi først får tak i den så blir det litt upresist i avleveringene, eller vi slår langt som vi gjorde i 1. omgang. Vi jobber og forsvarer oss bra, men vi har ønske om å styre kampen på vår måte, ikke la Fredrikshald diktere den. Vi gjør noen justeringer etter 15 minutter av 2. omgang og kampen åpner seg litt mer opp. Både Fredrikshald og vi kommer til en del fete sjanser uten å klare sette den i nettet. Da det gjenstår 15 minutter av kampen får Glenn en pasning i bakrom (jeg vet ikke fra hvem, noen som vet?), han runder keeper og setter ballen i tomt mål. 3-1 like før slutt!

nylende-fredrikshald2-5

Dette var vel spikeren i kista? Neida.. Vi skal gjøre det nervøst og spennende for oss selv igjen. Med 5 minutter igjen å spille, scorer Fredrikshald på et skudd fra hjørnet av 16m, 3-2 og ny spenning på tampen av kampen. På dette stadiet står kampen og vipper og vi blir litt nervøse for å slippe inn et mål til. Med to minutter igjen å spille er det Emil som bestemmer seg for at nok er nok og stiller inn hovmester-blikket/foten. Det blir en perfekt ball i bakrom til meg og jeg kommer alene med keeper. Jeg lærte av Glenn ved forrige scoring, runder keeper og setter inn 4-2. Dette ble den ultimate spikeren i kista og seieren var sikret!

Takk til alle fremmøte som heiet på oss!

nylende-fredrikshald2-1

Vi stilte med følgende tropp: Stefan Solem, Svein Rasmussen, Thomas Hansen, Runar Kristiansen, Anders Kristiansen, Roar Kullerud, Andrés Rios, Joakim Gislo, Glenn Haslerud, Vegard Simensen, Torleif Meum, Freddy Jansen, Lasse Koldingsnes, Mailson Gangfløt, Marius Grøndahl, Iver Engseth, Tom-Espen Klausen og Emil Nord

[event_results id=»816″ align=»none»]

[event_performance id=»816″ align=»none»]

 

Nok et tungt tap

Blæh….

 

Vi stilte med følgende tropp: Stefan Solem, Svein Rasmussen, Thomas Hansen, Runar Kristiansen, Roar Kullerud, Marius Grøndahl, Joakim Gislo, Glenn Haslerud, Freddy Jansen, Lasse Koldingsnes, Vegard Simensen, Jarle Aamot, Svein-Gunnar Rostad, Andrés Rios, Emil Nord, Torleif Meum

[event_results id=»802″ align=»none»]

[event_performance id=»802″ align=»none»]

Kremmerhus til ingen nytte

[event_details id=»786″ align=»none»]

Vi tok i mot ubeseirede Skogstrand til et tøft lokaloppgjør torsdag kveld.

Vi ønsket å reise kjerringa etter det forsmedelige tapet mot Idd 2 i forrige serierunde. Motstander denne kvelden var Skogstrand, ubeseiret så langt i serien og full pott med 12 poeng. Her skulle vi gi de kamp helt inn til døra og påføre de deres første tap for året! Det ble nesten slik, om ikke annet ble det kamp helt inn til døra.

Før avspark var det full tenning i laget og vi var klare for match. Vi visste på forhånd at Skogstrand hadde en god midtbane som var gode på å trille ball og var raske i overgangene. Taktikken var derfor å nekte de bakrom, være hurtig i presset på ballfører og ligge kompakt og trygt med laget. Denne taktikken lykkes vi meget godt med i 1. omgang. Etter sjansefattige første 15 minutter av omgangen, er det vi som tar ledelsen. Og hvilken scoring det er! En Skogstrandspiller prøver å klarere ballen fra farlig område. Ballen spretter ut til Roar på rundt 25m (skal vi si 30m?) som lader kanonen og smeller til på halv volley. Ballen går som et prosjektil over Skogstrand sin keeper og dupper ned i vinkelen bak han. Om ikke det er århundrets mål på Nylendebanen, så må det være topp 5. Kanonscoring!

Her suser ballen i nettet!

nylende-skogstrand-1

Etter scoringen er vi fortsatt meget gode på å hindre Skogstrand til å komme til noen farligheter, vi jobber godt og vi jobber samlet og hardt. Dessverre får Skogstrand utlikningen de er ute etter rett før 1. omgang. Et flott skudd med utsiden av foten går utenfor Stefan sin rekkevidde og i mål. Det står 1-1 til pause.

Det var ingen grunn for oss å gjøre noen endringer på vår taktikk, så vi bestemmer oss for å fortsette det gode lagarbeidet i 2. omgang. Men som følge av målet rett før pause er Skogstrand mer på hugget enn oss det første kvarteret av omgangen. I løpet av 15 minutter scorer de to ganger og vi ligger under 1-3. Etter dette åpner kampen seg opp og det blir en litt rotete kamp spillemessig. Ballen flytter seg kjapt fra den ene banehalvdelen til den andre uten at det blir de helt store sjansene til noen av lagene. Da det gjenstår 15 minutter av kampen tråkler Rune seg gjennom Skogstrand sitt forsvar og de ser seg nødt til å bruke ufine midler for å stoppe han. Straffe til oss!

nylende-skogstrand-2

Rune setter den sikkert, halvslapt og midt i mål i keeperhøyde, men hva gjør vel det når det blir scoring! 😉 Nå presser vi på for å få utlikningen! Vi kommer til noen få sjanser på slutten av kampen, men klarer dessverre ikke utnytte de. Skogstrand får også en spiller utvist etter at han slår etter Roar som ligger nede, men uten at vi klarer å utnytte det på tampen av kampen. Kampen ebber ut i 2-3 til Skogstrand og de står fortsatt ubeseiret etter møte med oss. Synd, for her hadde vi virkelig fortjent til å ta med oss i det minste ett poeng.

Nå er det to-tre kamper hvor vi ikke har holdt helt inn, dette må vi nå snu skal vi plukke flere poeng fremover. Nå står Torp 2 for dyst torsdag 26/5 på Torp Kunstgress. Det er en kamp vi virkelig ser frem i mot!

Vi stilte med følgende tropp: Stefan Solem, Svein Rasmussen, Thomas Hansen, Runar Kristiansen, Anders Kristiansen, Roar Kullerud, Rune Solbrekke, Marius Grøndahl, Joakim Gislo, Glenn Haslerud, Freddy Jansen, Lasse Koldingsnes, Vegard Simensen, Martin Kristiansen, Mailson Gangfløt, Jonas Engseth, Chris Larsen, Jarle Aamot,

[event_results id=»786″ align=»none»]

[event_performance id=»786″ align=»none»]

Årets første tap mot Idd 2

[event_details id=»776″ align=»none»]

Det ble mange tøffe dueller og harde taklinger da vi møtte Idd 2 på en særdeles humpete gressmatte i Aspedammen.

Etter en stillingskrig de første fem minuttene og hvor lagene følte litt på hverandre, er det Idd 2 som får det første målet i kampen. Et frispark fra 25m går dessverre hele veien i mål uten at noen spillere er innom ballen. Etter dette er det kun et lag på banen, og det er Idd. Vi henger ikke sammen, og blir overspilt på midtbanen og de bakre rekker. Allerede etter 25 minutter har Idd satt to baller til bak Stefan i kassa og det står 3-0. Det skal sies at det var en særdeles rotete omgang hvor vi fikk en rekke småskader og det ble mange bytter inn og ut midtveis i omgangen. Det skapte urytme i spillet vårt og var med på å bidra til den skrekkelige starten vår. Heldigvis klarer vi å få en scoring helt på tampen av omgangen. Glenn får et fint innlegg fra Rune og gjør en meget god heading mot hjørnet av målet, keeper får en hånd på ballen, men Marius er kjapt på plass og setter returen sikkert i mål. Dommeren blåser like etter for pause.

I 2. omgang fremstår vi som et helt nytt lag. Med de nødvendige justeringene i pausen, og så klart det sene målet i 1. omgangen, gjør at vi har momentet på vår side og vi tar over kampen fullstendig fra start. Først er det Glenn som jobber iherdig på topp og vinner ballen fra Idd sin forsvarer, Rune plukker opp ballen og setter den sikkert forbi keeper. Like etterpå får Rune ballen på rundt 25 m, ser at keeper står langt ute, og lobber ballen helt utsøkt over en utspilt keeper. Vakkert! 3-3! Nå er vi virkelig «on fire» og fortsetter å kjøre kampen. Mot spillets gang er det allikevel Idd som scorer, nok en gang litt for enkelt, og det står 4-3. Men vi gir oss fortsatt ikke, og vi utlikner 5 minutter senere. Jonas har kommet inn på høyre flanke, legger ballen vakkert på pannebrasken til Glenn. Keeper redder headingen, men Glenn plukker opp egen retur og setter den sikkert, utlikning igjen og 4-4.

De siste 10 minuttene står kampen og vipper begge veier. Dessverre, og utrolig surt etter en fantastisk 2. omgang, så er det Idd som scorer to kjappe etter et par feilvurderinger fra vår side, og kampen ender 6-4 til Idd 2.

Skuffende at vi taper helt på tampen av kampen og ikke tar med oss i det minste ett poeng, men hvordan vi henter opp og utlikner til både 3-3 og 4-4, ja DET skal vi ta med oss videre. Det viser at vi har styrke til å komme tilbake i kampene selv om vi ligger under. Takker for innsatsen til alle i dag!

 

Vi stilte med følgende tropp: Stefan Solem, Svein Rasmussen, Thomas Hansen, Anders Kristiansen, Roar Kullerud, Rune Solbrekke, Marius Grøndahl, Joakim Gislo, Glenn Haslerud, Freddy Jansen, Lasse Koldingsnes, Vegard Simensen, Iver Engseth, Martin Kristiansen, Mailson Gangfløt, Jonas Engseth, Svein-Gunnar Rostad og Torleif Meum.

[event_results id=»776″ align=»none»]

[event_performance id=»776″ align=»none»]

 

To tapte poeng

[event_details id=»746″ align=»none»]

Etter en god seriestart og to fine seire mot Borgar 2 og Kråkerøy 3, møtte vi Lande tirsdag 3. mai på Nylende. Etter to spillemessige vidt forskjellige omganger fra vår side, ender det til slutt 3-3 etter 90 spilte minutter.

Vi kommer best ut av startblokka i 1. omgang og leder 2-0 allerede etter 15 minutter. Først er det Marius som sender Glenn igjennom alene med keeper. Glenn gjør det han kan best og setter den sikkert forbi keeperen til Lande. Noen minutter senere er det Landes keeper som treffer dårlig på et utspark, Marius plukker opp ballen og setter den pent i tomt bur fra 25 meter. Etter dette er Lande farlig frempå ved et par anledninger og de får til slutt uttelling i form av straffespark. Stefan går rett vei, men straffen sitter for godt i hjørnet og Lande reduserer til 1-2. Vi fortsetter med ålreit spill etter Landes redusering og har flere gode muligheter til å plusse på i målprotokollen. Til slutt er det Marius som nok en gang er på rett sted til rett tid. Rune svinger inn en corner i farlig område hos Lande og etter litt klabb og babb er det til slutt Thomas (tror jeg) som får pirket ballen til Marius 2 meter fra mål. Marius får en enkel jobb med å ekspedere ballen i mål og det står 3-1. Noe omgangen også ebber ut i.

nylende-lande-2
Marius Grøndahl setter inn 3-1. Fotograf: Per Arne Simensen

I pausen har vi fullt fokus på å ikke la Lande komme inn i matchen. Vi ble enige om å fortsette den gode aggressiviteten, men prøve å spille mer av vårt spill. 1. omgang bar preg av litt høye skuldre, mange lange baller i bakrom og vi fikk ikke med midtbanen helt som vi ønsket. Dette skulle vi endre på i 2. omg.

Dessverre blir 2. omgang et sorgens kapittel fra vår side. All honnør til Lande som klarer å kjempe oss helt ut av stilen. De jager og kjemper om hver eneste ball og smeller virkelig til i hver eneste duell. På 30 minutter i 2. omgang har de snudd 1-3 til 3-3. De siste 15 minuttene tar vi over styringen igjen og har noen enorme sjanser til å ta tilbake ledelsen, men det vil seg ikke. Lande har også noen muligheter til ta ledelsen, så kampen sett under ett og hvordan vi fremstår i 2. omgang så er poengdeling rettferdig. VANVITTIG skuffende, men rettferdig.

Her må vi reise kjerringa til neste uke og finne tilbake til vår vinnermentalitet og vårt spill fra de to første kampene. Onsdag 11. mai reiser vi til Halden og møter Idd 2 i en tøff bortekamp. Vi gleder oss!

 

Vi stilte med følgende tropp: Stefan Solem, Svein Rasmussen, Thomas Hansen, Runar Kristiansen, Anders Kristiansen, Roar Kullerud, Rune Solbrekke, Marius Grøndahl, Joakim Gislo, Glenn Haslerud, Chris Larsen, Freddy Jansen, Lasse Koldingsnes, Jarle Aamot, Iver Engseth, Tom-Espen Klausen og Torleif Meum.

[event_results id=»746″ align=»none»]

[event_performance id=»746″ align=»none»]

 

Sterk seier mot Kråkerøy 3

[event_details id=»714″ align=»none»]

Tirsdag 26/4 stod Kråkerøy 3 motstander på motsatt banehalvdel. Ville vi klare å følge opp det gode spillet fra kampen mot Borgar 2?

1. omgang var en stilstudie i hardt arbeid og ekstremt hurtig press på ballfører fra vår side. Spesielt på midtbanen fikk Kråkerøy liten tid til å behandle kula før de ble omringet av flere av våre spillere. Rett og slett en fryd å se på. Dette førte også til at det var vi som stod for de fleste sjansene i omgangen. 1-0 kommer etter fint spill på venstresiden. Etter litt klabb og babb foran keeper får til slutt Glenn sleivet ballen i mål fra kort hold. Pasningen kommer fra venstreback, og på nåværende tidspunkt assistkonge, Anders Kristiansen. Like etterpå bygger vi opp nok et fint angrep, denne gang på høyresiden. Jonas blir spilt lekkert gjennom på sin høyre kant, han legger ballen perfekt på pannebrasken til Glenn, og 2-0 er et faktum. Som det ble sagt fra benken: Den headingen er ikke ferdigscora.

Vi fortsetter å ha godt press og skape flere gode målsjanser. Vi har blant annet to annulerte scoringer, den ene korrekt avblåst for offside, den andre er mer tvilsom. Kråkerøy skulle allikevel få en redusering og skape ny spenning i kampen. Vi får ikke klarert ballen fra farlig område på 18m og et skudd sniker seg ned til høyre for Stefan i mål. Resultatet holder seg ut omgangen og vi går i garderoben med 2-1 ledelse.

nylende-krakeroy-1
Fotograf: Per Arne Simensen

I pausen snakker vi om å opprettholde det gode presset, ikke la de komme inn i kampen og fortsette det gode duellspillet. Vi snakket også om å ikke slå for langt for tidlig på spiss, noe som gjør at det fort blir litt stor strekk i lagdelene våre.

2. omgang blir en nervøs affære. Vi har flere gode sjanser til å sette spikeren i kista, men ballen vil ikke i mål. Enten blir ballen blokkert på streken, ballen går i tverrligger eller vi blir feilaktig blåst for offside hvor vi kommer alene med keeper. Det gjør også at spillet vårt blir nervøst og vi tør ikke holde lenge nok på ballen til å kunne flytte opp nok mann. Det blir slått mye langt på spiss, noe vi ble enige om å ikke gjøre i pausen. Det er først på overtid vi klarer å sette endelig punktum for kampen. Først er det Glenn som blir spilt igjennom av Tom-Espen på blank kasse. Glenn setter den enkelt til side for keeper. 3-1! Like etter avspark kjører Glenn et dribleraid ute til høyre, legger så perfekt inn til Iver på bakre stolpe som har en enkel jobb med å score med puppen brystkassa. Vi fastsetter dermed sluttresultatet til 4-1.

Fantastisk lagarbeid og innsats hele kampen gjennom. Det skal bli særdeles vanskelig å bryne seg på oss i år, det har vi nå bevist på de to første seriekampene. Nå skal vi fortsette å jobbe hardt fremover for å beholde den gode formen. Det er kun hardt arbeid som gjelder!

Takk til alle fremmøte som heiet på oss!

Vi stilte med følgende tropp: Stefan Solem, Svein Rasmussen, Thomas Hansen, Runar Kristiansen, Anders Kristiansen, Roar Kullerud, Rune Solbrekke, Dima Ivanovas, Jonas Engseth, Joakim Gislo, Glenn Haslerud, Chris Larsen, Freddy Jansen, Lasse Koldingsnes, Martin Kristiansen, Iver Engseth, Tom-Espen Klausen og Svein-Gunnar Rostad.

[event_results id=»714″ align=»none»]

[event_performance id=»714″ align=»none»]